24 november 2013

Overweldigend

Er zijn nauwelijks woorden die mijn gevoel beschrijven na afloop van de Bijzondere Verhalen Beurs. Toch ga ik het proberen.
Twee dagen voor de beurs sloeg de onzekerheid toe: is het wel verstandig dat ik ga, is mijn verhaal bijzonder genoeg, hou ik het wel vol de hele dag, wat zullen ze zeggen? Kortom: stress! Gelukkig heeft dit niet heel lang geduurd en kon ik verder gaan met de voorbereidingen. Zondagmiddag ben ik samen met twee andere Bijzondere Verhalen Vertellers alvast naar Utrecht gegaan waar wij een overnachting hadden geboekt. Het was heel erg fijn om het met elkaar alvast te hebben over de "grote dag".
Gisterochtend moesten we er dan echt aan geloven. Bij aankomst bij Meeting Plaza in Utrecht was het al redelijk druk, maar er hing een erg fijne sfeer. Tijdens de eerste "speeddate-ronde" konden we aanschuiven bij verschillende begeleiders om de laatste puntjes op de i te zetten. Zo heb ik tips gekregen van verschillende schrijfcoaches en heb ik mijn vernieuwde achterflap laten lezen die mijn eerste achterflap niet sterk genoeg vond. En zij was tevreden :-) Dus ik ook.
Daarna was het de beurt aan de uitgeverijen. Zij stelden zich kort voor en vertelden waar zij zich mee bezig houden en waar ze naar op zoek zijn. Bijna alle uitgeverijen heb ik gesproken en met 2 van hen was er een klik. Ook hebben zij mij andere inzichten gegeven en hebben we verschillende mogelijkheden besproken. Dit heeft er toe geleid dat ik hele nieuwe ideeën heb voor een boek en waarschijnlijk het boek waar ik nu mee bezig ben even in de koelkast parkeer en met een ander boek ga starten, zo snel mogelijk.
Na een korte lunchpauze was het al de beurt aan de journalisten. Er waren veel deelnemers die hun verhaal wilden delen met de journalisten, dus er ontstonden wachtrijen in de zaal. Ook ik wilde m'n verhaal graag bij hen kwijt en ben in de rij gaan staan. Ik heb ongelooflijk leuke gesprekken gehad en heb het vermoeden dat deze ronde nog wel een vervolg gaat krijgen. Spannend!
Daarna kwamen de sprekersbureau's. Hier kwam ik voor! Toch heb ik geen van hen gesproken. Er waren 3 sprekerbureau's waarvan er 1 heel specifiek op zoek was naar sprekers en ik pas niet in hun plaatje. Die viel af voor mij, dus er bleven er 2 over. En weer ontstonden er rijen in de zaal. Ik vond het zonde om mijn tijd en energie te "verspillen" met wachten, terwijl er ook nog ondersteuners aanwezig waren.
Eén van hen was @Edo van Santen, mediatrainer. Wat een bijzondere man is dat. Hij heeft me aan de tand gevoeld, vragen gesteld, laten oefenen en een waanzinnig inzicht gebracht! Hier ben ik ontzettend blij mee. Deze man heeft iets losgemaakt in mij waar ik direct mee aan de slag ga om te zien wat de impact van deze nieuwe benadering is.
Na mijn ontmoeting met Edo was ik overladen, ontroerd en helemaal op en heb ik besloten dat het goed geweest was. Ik kan aan de slag met alles wat er tegen me gezegd is, gisteren en daar heb ik heel erg veel zin in.
Ik ben klaar voor de volgende stappen en daarvan houd ik jullie uiteraard op de hoogte!

Blog van 24-9-2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten